Cerita Baru Perkara Lama

Bapa Pelajar Menumbuk & Memukul
Guru Guna Batang Paip

Seorang bapa pelajar tingkatan tiga, SMK Abdullah II, Semporna, Sabah bertindak berani menumbuk dan memukul seorang guru displin sekolah En. Zul Ahmad B. Kasuagi dengan menggunakan objek keras iaitu batang paip berkali-kali menyebabkan kecederaan parah pada bahagian badan guru tersebut serta menerima beberapa jahitan di bahagian kepala.

Kejadian berlaku pada jam 11.00 pagi ketika bapa pelajar yang berkerja sebagai seorang tentera berumur dalam lingkungan 30an dan juga ditemani oleh seorang lagi lelaki berusia lingkungan 50an yang dipercayai datuk kepada pelajar tersebut berjumpa dengan guru displin di sekolah seterusnya bertindak secara tiba-tiba menumbuk dan memukul guru tersebut berkali-kali tanpa berbincang terlebih dahulu. Seorang daripada rakan mangsa juga seorang guru cuba menyelamatkan mangsa dengan meleraikan pergaduhan. Suspek kemudiannya menjerit memanggil anaknya di tingkat bangunan bersebelahan kemudian terus membawa anaknya pulang tanpa sebarang makluman kepada pihak sekolah.

Kejadian ini telah disaksikan oleh beberapa orang guru dan juga pelajar yang kebetulan berada di tempat kejadian. Mangsa kemudiannya dihantar terus ke hospital berdekatan bagi mendapat rawatan kecemasan akibat pendarahan teruk di kepala. Bagaimanapun, mangsa telah dibenarkan pulang ke rumah setelah mendapat rawatan.

Menurut pihak sekolah kejadian ini berlaku akibat salah faham bapa pelajar tersebut setelah anaknya telah dikenakan hukuman displin oleh guru berkenaan pada dua hari sebelumnya ketika sekolah menjalankan aktiviti ko-kurikulum pada hari Sabtu (4/7/09). Menurut sekolah juga,pelajar tersebut pernah melanggar displin sekolah beberapa kali dan telah diambil tindakan oleh sekolah.

Ekoran kejadian ini, laporan polis telah dibuat bagi menyoal siasat bapa pelajar tersebut serta Pegawai Tinggi Tentera di cawangan Semporna,Sabah juga telah melawat mangsa bagi mendapat maklumat dan penjelasan mengenai kejadian di rumah kediaman mangsa.


No comments:

Post a Comment

Cari Artikel berkaitan

Hebahan Semasa

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Oleh abukhaira by http://skptelipok.blogspot.com/ 2008

Back to TOP